tisdag, juni 28, 2022

inspiration till att verkligen vilja

 God förmiddag,

Det är inte alltid man vaknar gott här. Igår morse vaknade jag av gräsklippare. Igår kväll höll de på och grejade med en lägenhet och nu håller de på med att greja med något annat. Det är alltid väsen här. Det är inte skönt att vakna till det faktiskt, men det får väl gå.
Det är ju kanonväder idag och jag ska ta mig ut och gå här och ta mig en promenad. Och jag ska ta min frukost, passionsfrukt, och äta nu. Jag gick ju på den här dumma grejen med Hello fresh och köpte.

Det såg så väldigt fint och trevligt ut på bilden. Kryddig torskburgare köpte jag. Och det skulle vara klyftpotatis, chili, salladslök, soya, pankoströ och bröd,chirapamajjo. Torsken blev ju inte som på den bilden där den såg så väldigt fin och fräsch ut. 
Jag tycker att  i varenda maträtt är det chili – jag tycker, nej. 
Men morot och gurka som man blandade med vitvinsvinäger lite socker, salt och vatten. Det blev faktiskt väldigt gott. Jag tycker ju inte om gurka så det blev bra. Men nu ska jag försöka sälja en maträtt för jag tycker inte låter något gott med vissa grejor här. Jag ska göra ett nytt försök idag med asiatisk kyckling. Det ska det också vara chili i!  Nu ska jagtesta den här och göra med söt mangosalsa och salladslök. Det ska jag testa och se hur den maträtten blir.

Idag är det ju onsdag, då får jag gå ner till slussarna. Och Habibi har kommit hem, det är helt underbart. Så får vi se vad som händer och sker, men det har vart väldigt trevligt.

Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: