söndag, januari 23, 2022

film helg

 

Vilken härlig helg jag haft. Träffat goda vänner och blev bjuden på god middag och tittat på Beck-filmen. Det var spännande och roligt att se skådespelarna där i. Det var en bra story och alltihopa.
sen hittade vi en film på tv4 Play; The Gulf. Det var en kriminalare från Nya Zeeland. Så vi satt och tittade på den och tog det lite lugnt. Habibi var med mig. Det är helt underbart att kunna få friheten och kunna röra sig och göra man vill utan att ha olika krämpor i kroppen.

Denna vecka blir det faktiskt fullspäckat med olika Meet-möten och allt möjligt. Jag måste hitta vakuumförpackade påsar som jag ska lägga ner prydnadskuddar i.
Matfriarn kommer här ikväll. Det är söndag. Det blir Sibyllakorv med hemlagad mos som jag ska laga. tipsas till mos ha potatiskrydda och gul lök när kokar potatis. Den godaste korven som finns i plåtburken. Men det är ju ockerpris på dom. Nästan 47 spänn för en plåtburk med Sibyllakorv. Men det ska bli mysigt och trevligt och träffas och umgås. Ni får ha en skön söndag. Få se om jag fortsätter att skriva något mer här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mest bindväv och fett från grisen i den korven. Äckligt.

Linda

Anonym sa...

Testa grillkrydda istället.