söndag, september 26, 2021

weekend








Jag skulle packa för weekend-övernattningen. Jag hade inte gjort  i ordning någonting för jag tyckte synd om min Habibi. Hon gillar att ligga på min resväska. Så hem och städa hennes låda och började packa ner och tänkte på vad jag skulle ha med mig.
Så tog vi resan till hemtrakten. Jag stannade efter vägen på en känd hamburgerrestaurang och åt. När vi kom till hotellet var klockan ganska sent. Jag var så trött, gick upp så tidigt på fredag morgon och kände mig lite seg och såhär. Jag somnade nästan direkt. Det var så go säng och helt skönt. Sen på morgonen gick vi ner och åt hotellfrukost. Det är ju lyx, lyx, lyx att kunna få äta det!

Sedan var det ju ”Marten” precis bredvid hotellet där vi bodde, så vi gick runt och strosade. Jag hittade en ny mobilväska. Och sen var den här ostkakan från Kristinehamn där och vi brukar köpa den på skördefesten. Den är ju så himla god. Sen var jag tvungen att köpa mig ett nytt nattlinne för de nattlinnena finns inte att köpa i vanliga affärer. Det är så svårt att hitta dem. Sen fick jag tag i Bergkvists skor och ett par boots också.

Vi hann till och med att gå in på loppis  där också. Jag handlade ingenting.  Men det var roligt att gå in och titta och kika.

Sen åkte vi och hälsade på en nära släkting. Och sen åkte vi till nästa hotell. Jag var lite sugen på någonting så att jag tog mig faktiskt köttbullar och mos. Det var smarrigt och gott och så tog vi oss varsin öl.

Så var det ytterligare en hotellfrukost och den var rätt så Okej att äta.

Sen åkte vi och hälsade på 2 släktingar. En hade gjort äppelpaj och den andre hade gjort rabarberpaj. Bägge två var väldigt goda.

Innan vi åkte till mor  var vi på en loppisrunda också och kikade lite granna.  Jag hittade ett par jättefina höstgardiner. Det var väldigt bra  i mitt varmrum.

Sen åkte vi hem till min mor. Och där hade hon gjort en köttfärslimpa med crème fraiche och löksoppa i som man rörde ihop. Och den var så god och det var härligt att äta. Trevligt och kul att träffa henne. Hon har gjort så fint hemma, mysigt hade hon. Och hon var så stolt, att vara 79 år och måla sitt hus, klippa gräsmattan och göra i ordning. Helt otrolig att hon är så pigg och alert. Bara att det inte händer någonting med personen…

Och nu kom man hem till Habibi. Hon var i sitt esse. Hon tyckte det var roligt när det kom folk. Men jag har haft en så god väninna som har hjälpt oss att passa katter. Det är tur att man har någon som kan hjälpa till med sånt ibland, annars blir det besvärligt.

Ni får ha en skön söndag så hörs vi!



Inga kommentarer: