torsdag, juli 29, 2021

nya lopiisrundor

 

God morgon på er! Efter allt stoj igår kväll så blir det lite rörigt. Vi snurrade runt på olika loppisar och fortsatte mot hotellrummet. Många falska loppiskartor som inte har funnits sedan 2015. Varför plockar man inte bort dem? Det är svårt att hitta guldkornen på grund av detta.

 Hotell Hanöhus Hällevik: detta hotell vill jag inte rekommendera, det är dåligt. De hade inte koll på hur man bokar rum, det blev en dominoeffekt på deras bokningssystem, plus att de inte hade frukost. Men tur att de hade en kaffekokare på rummet så vi kunde koka oss kaffe. 

 Så våra planer blev att åka till Asarum. Där hoppade vi in och köpte smörgås. Hällregn blev det, vi fick sitta i bilen och äta, men det gick ju bra. Sen hittade vi en stor loppis som var  och ta frukost i Hällregn blev det, vi fick sitta i bilen och äta, men det gick ju bra. Sen hittade vi en stor loppis som var ett Blekinge varuformedling som hade tagit in dödsbon, olika saker på loppisen. Det var väldigt trevligt, och väldigt bra bemötande tyckte jag. 

Nästa samhälle så for vi till , Osby, och där var det en förmedlarloppis. Det var hyllor som folk hyrde. Det var lite dyrt, men trevligt att gå runt och kika. Hur stort lager lokalen fan massa olika behov  men jag tycker att jätte svårt att pruta på sådan hyrhylla

Jag tog fram mobil och i en app som heter in i Trivago, där man kan titta på hur folk har bedömt olika restauranger. Jag hittade en kinarestaurang, Kung Dragon hette den. Den restaurangen kan jag tipsa om i Skåne, den är öppen nu på sommaren från 16. 

De här hundra milen som vi har åkt i Skåne, Blekinge och Småland; det blev lite loppisfynd. Men så billigt trodde jag inte det kunde vara. Det har varit jättetrevligt, och underbart att vara med mina kära vänner och min underbara kille.


Inga kommentarer: