lördag, juli 31, 2021

Grillparty

Habibi tyckte att hon fick dåligt med mat.


God morgon!

 Nu är det helg och alltihopa, och jag ser att jag har fått ett paket jag ska hämta ut. Märkte  på skon Rieker kommer att sluta göra dem, de är så himla bra med resår på remmarna på deras sommarskor. Innan jag åkte på semester så var jag inne och tittade, och då var det slut i affären. Men jag kunde beställa, så jag blev jätteglad!

 Sen packade jag in mig och katten och for upp till min älskade gubbe. Där blev det att vi grillade, och han grillade en fläskytterfilé, ryttarfilé kallar jag ju den. Men det är ju ytterfilé. Och så lite grönsaker och hemmagjord potatissallad hade han gjort. Så hade jag bakat en rabarber- och jordgubbspaj, men den blev väldigt lös. Jag ska nog inte mixtra med såna saker. Så gjorde jag den här såsen med kondenserad mjölk och grädde, det gick ju jättebra. Så vi hade trevligt, allmänt underbart där uppe. Vi hade trevligt med goda vännerna, vi satt ute. Vi klarade oss ifrån regn. Så denna helg har varit väldigt trevlig och lugn och underbar.

 Men nu börjar det snart tryna på semesterdagarna, nu börjar man få lite smått panik. Vad ska man hinna göra innan man börjar jobba igen? Jag hoppas vi ska hitta på något här nu. Men ni får ha det så gott så hörs vi!

 

 

 

Inga kommentarer: