söndag, mars 21, 2021

SÖNDAGS VILA ELLER INTE

 

Nu är helgen slut, och jag har haft goda främmande, dom hade tagit sprutan. Jag gjorde riven potatis med skinka och en tacogratäng, och grejat och donat. Det har varit fullt ös – medvetslös – jag har sovit lite under helgen. Sen har min särbo varit över helgen hos mig, men på lördan for vi upp till honom. Vi tog oss faktiskt en pizza där, och så tog vi lite bubbel och hade det allmänt mysigt och trevligt. Vi tittade på Huss-filmen, den var helt ok at se på. Fast den var hemsk, och jag tror att den var verklighetsbaserad. 

Godmorgon vakna utvilad och fick en härlig god frukost hemma hos min särbo på söndag., sen körde han hem mig så jag skulle slippa att åka buss, det är ju inte så roligt i dom här tiderna. Så han hjälpte mig med lite småsaker hemma, så gjorde vi pasta med skinksås och ostsås och tog det lite lugnt. Så var vi och småhandlade det som fattades hos mig.

Sedan även har jag varit är jag med i valberedningen för våran bostadsförening vi hade en liten avstämning på eftermiddagen. 

 Så helgen har varit fullt upp – medvetslös. Ni får ha det så gott, nu ska jag ju köra igång och göra i ordning medborgargjrejen också, blä säger jag bara.


Inga kommentarer: