söndag, november 29, 2020

Vem tar ansvar ?Eller nonchalerar resenärerna borr ner knösen ner i sätet

 

Vilken arbetsdag, vilken fredag! Jag upptäckte ju att jag inte kunde ha trepartssamtal med min iPhone i onsdags när jag hade möte med bostadsrättsföreningen. Så jag tog den goa bussen 54:an och åkte ut till Etage, och där var inget folk direkt. Men jag fattar inte att folk på köpcentrum inte kan följa hur man ska gå, dom går huller om buller. Så jag åkte ut med telefonen, och dom tittade på högtalaren. Men Josla hade fullt med bös i högtalaren. Så dom var snälla och blåste ut det, men jag förlorade 300 spänn på det här jobbet. 

kom en väninna här och hjälpte mig att få fram ljusstakarna till första advent. Och det blev så himla mysigt. Sen kom ju min särbo och bjöd mig på pizza. Vi tog oss lite öl och tittade på Morden i Sandhamn och hade det allmänt trevligt. Egentligen var jag ju ganska trött, men vi satt uppe ganska länge och tjötade och pratade. Dagen efter gjorde vi lite grötfrukost, och hade lite långfrukost med ägg, vi tog det ganska lugnt.

Vi åkte vi och handlade, jag köpte lite ljus på Claes Ohlsson, timer-ljus, blockljus. 

Vi landa hemma hos honom,  då bjöd han på väldigt god mat, kyckling och ris och kall currysås. Det är så gott. Och så tog vi oss lite pinnvin och drack. Jag till och med drack whiskey denna gång, det var inte helt gott… 

 Vaknade jag hos honom på söndag morgon och vi tog oss lite stekt ägg och bacon och vita bönor, det är himla gott.  

 var han ju snäll och körde ner mig till bussen. Så måste jag resa med buss hem. typiskt att det kom folk och satte sig mitt emot mig, jag fattar inte detta. Varför gör dom såhär, och varför har inte vissa personer empati att man inte ska sitta nära nya människor. Och detta med Covid 19, jag begriper inte, jag tror att det är ett visst folk som inte har huvet på rätt ställe, eller bryr sig inte om att såhär kan spridningen bli. Jag blir fanimej förbannad, och jag blir ilsken.

 Nu ska jag börja röja inför helgen och ta det lite lugnt. Nu får ni ha det så gott, hejdå!

Inga kommentarer: