torsdag, september 01, 2016

Läser fel Zendium

Det är mitt i veckan och jag fattar inte vad som händer och sker överhuvudtaget! Jag åker hem och ska gå in på apoteket Kronan och ska handla först och främst, tittar inte riktigt, men ser på förpackningen att den är blårandig och det stämmer, det är det han ska ha. Flytande Zensodyn och det är det han ska ha och det stod med z, så det måste vara den. Jag plockade till mig tre stycken och betala för två. När jag kommer hem så ska det vara Sensodyn med s och inte med z. Ja, vad är det för skillnad? Hur kan tillverkarna göra så liknande förpackningar. Jag kände mig frustrerad – jag som har läshinder – jag kan inte förstå att de gör så. Nu hoppas jag att jag kan få byta på apoteket imorgon, jag har med mig kvittot, men vi får se hur det blir. 
Sen hämtade jag ut mina nya arbetsskor, Slippers på Docksta skor – de heter faktiskt morfars trädgårdsskor – men motivet är inte samma som på nätet, då ska det står att det kan avvika! Jag var besviken, ledsen och arg! Men syskonbarnet till min sambo och jag, vi gick er till och titta och kicka på veteranbilarna. Vi gick runt och väntade på att min sambo skulle komma. Vi tog oss en härlig, smarrig räkmacka, men det var ingen ordning på Trestads veteranbilsträff. Det var lite bilar och dålig uppslutning.
Sen åkte vi hem och jag stekte lite korv som jag tog med makaroner till lunch idag.
Vilken kväll det blev – fy säger jag bara! Jag hoppas att få ordning på allt imorgon!
Ni får ha det såg gott, så hörs vi




Inga kommentarer: