söndag, augusti 14, 2016

Slute på min härlig semester





Hej på er!

 Jag har varit lite dålig på att uppdatera min blogg, det har varit så mycket att göra. Vi har varit och hälsat på min sambos släktingar i Dalsland, det har varit jättetrevligt. Sen har vi varit ute och handlat, det roligaste var, jag fick övertala gubben, vi skulle gå in och köpa en grill, så kom vi ut med en torktumlare! Jag kände att jag vill ha lite mer organisation. Det känns bättre, det känns bra, och nu är det byggplaner på gång. Det startar i slutet av september, jag bara väntar och väntar på att det ska bli av nu! Och i helgen var det Segmons Folk och Rock, och Sven-Ingvars firade 60-årsjubileum där, det var helt fantastiskt! Och Tjejkraft var väldigt bra, och Ida var bra, och Horisont var lite rockabilly, det var riktigt bra där uppe. Men hembygdsföreningen missade att köpa in mer korv. Jag tycker det var väldigt dåligt av hembygdsföreningen. Om det kommer in 2500 personer, hur många tror du köper korv framåt tio halv elva på kvällen? Man kan inte bara ha 160 korvar kvar, det går inte. Men det är ju deras business. Vi hade trevligt och gott och härligt. Sen var vi hos min mor uppe i Värmland, det var skönt att komma hem lite grand. Men på hemvägen tog vi lite sidovägar, men det var ju väldigt trevligt och gott. Så här har det varit, och jag ser fram emot den här hösten, att börja arbeta och se möjligheterna för barnen med funktionshinder, med en bra skolstart. Men ni får ha det så gött!



en från en mysig trädgård

Inga kommentarer: