torsdag, augusti 04, 2016

Grillkväll

Nu är det torsdag, det är härligt, gött! Vi har varit och handlat lite grilltillbehör, och så har jag bakat en ryttarkaka som jag ska ha med mig till grillkvällen hos några goa kompisar. Då har jag i 
R ecept på kakan 
4 ägg och 6 dl socker som jag vispar ihop hårt. 
Sen rör jag ner 3 dl vetemjöl, 6-7 matskedar kakao, 2 kryddmått salt, 1 tesked vaniljsocker, men jag tog 2. 175 gram smör rörde jag i. Och til

sist: till glasyren hade jag 75 gram smör, 2 dl socker, 1,5 dl grädde, 1 dl ljus sirap och en påse kokos. Det kokade jag upp och la sist i kokosen. Då fick kakan gå tio minuter. Sen la jag över glasyren, så fick den gå ytterligare tio minuter, tills den fick ytterligare vacker färg. Den var väldigt god den ryttarkakan, den blev väldigt uppskattad av dom vi var hos. Så vi satt ute, vädret höll, vi behövde inte bli blöta eller nånting. Vi grillade lite grillskivor som vi hade med oss, och lite grönsaker. Det var perfekt. Grillning tycker jag är gott på sommaren. Det var det vi gjorde, vi träffade lite folk och sådär, det var lite skönt.

Inga kommentarer: