fredag, juni 12, 2009

ledig

När jag vaknade i morses så spöregnade det ute. Och det har fortsatt hela förmiddagen. Booring! Vart tog den fina solen vägen och den blå himlen? Svensk sommar är ingen sommar, det är regn och mulet. Men jag tappar inte hoppet riktigt än.
Jag känner mig faktiskt riktigt redig, jag har städat badrummet och torkat golvet och gjort i ordning där, det känns lite gott! Nu ska jag ställa in i diskmaskinen, och så ska jag ta bussen upp till stan och möta Henke. Jag känner mig riktigt helnöjd här! Men jag kommer att blogga fast jag har semester, för fyra veckor har jag ensam semester här, för Henke jobbar i fyra veckor till. Så jag kanske kommer att skriva lite grand om dyslexi eller lite matlagnings- eller grillningstips och ta lite kort och så.
Nu gäller det att ha motivation till att gå stavgång på måndag! Jajamän, det ska jag göra, faktiskt! Får se om min svägerska hör av sig, jag kanske ska träffa henne en stund på stan också.

Inga kommentarer: