måndag, juli 28, 2008

Måndag usch en ny vecka



Ja, varför vaknar man så här tidigt på morgonen, jag vaknade åtta redan hör i morse. Solen stod rikt in i sovrummet, så det var som en bastu där inne. Jag var dysvett och fick gå upp. Och Henke var ju så gullig och gick ut med Elsa, men hon vie ju inte gå nånstans ! Men sen ville hon gå ut och kissa, så då fick han gå ut igen med henne! Hon är rolig! Jag har suttit och slappat här nu, och sa såg jag på
Sommar- Pärlarna, Hans Fahlen och Anders Timell. Anders vet jag inte riktigt vem det är, men det var roligt att se från Norrland det var islandshästar och så. Jag blev lite halvsugen på att åka dit, faktiskt. Det såg sa roligt ut. Även kunniga kanske kon testa på såna saker, jag vet inte, det skulle vara himla kul. Nu skall vi se om vi skall gå ner och ta ett dopp,så ta det lite lugnt idag. Efter Elsas skogspromenad här, sa är hon hel/> utslagen och trött.
Och jag med, jag fick hoppa in i duschen och duscha mig. Flera gånger i helgen hor de sliingt ner Raja-Maja här ute. Varför skall de hålla på med såna saker, idet Wir dyra kostnader, för man miste hälla i nåt medel och göra rent dem. Vi försöker ha fin här ute, men det lyckas man ju inte med. Si tråkigt, Henrik mäste jobba i morgon, de ringde ; honom. 5a det blir några timmar ensamma här i Er någon jag och Elsa, men det får ju ga i värmen. Nu skall jag försöka gö. stavgång om det inte blir varmare här i kväll. Det är sista gången Vårhaga har stavgång, Jag skall testa( det, jag missade ju förra måndagen, men nu 21m jag försöka gä idag. Försöka i på mig & på huvudet och gå med, ta på sig så Bite som mOigt. Nu skall vi grill kycklingfile Jag skall göra den andra stek:en i ugnen, men det är fyrtio grader inne, det går nästan inte att d'ara inne, det är ännu varmare än det varit tidigare tycker jag. Jag :skall försöka smita ner till badstranden med Elsa här en stund.

När jag gick iväg till stavgången så smet Elsa för Henke! Men så gulligt, granntöserna här gick tillbaka med henne, hon saknade mig! Jag gick ut och gick stavgång, det var himla gott, jag klarade det utan extramediciner och allting, det känns härligt att få gjort det. Henke hade fixat kycklingen, gjort ris och god chilisås, det var himla gott! Vad gott det är med grillat! Det var härligt. Så gick jag ut en sväng med Elsa, men hon ville inte gå nånstans, hon var lite slö. Så vi får gå sen en härlig promenad

Inga kommentarer: